مجموعه 10 کاربرگ برای آموزش مهارت قصه گویی (سری اول)

مجموعه 10 کاربرگ برای آموزش مهارت قصه گویی (سری اول)

برای قصه گویی هیچ گونه تجهیزات خاصی نیاز نیست و تنها مهارت شنیداری و صحبت کردن خوب برای ایجاد تصاویر خلاقانه نیاز است. قصه گویی به کودکان کمک می کند که یاد بگیرند چگونه خود را ابراز کنند و احساسات و اندیشه های خود را بیان کنند و در دنیای پرسرعت تکنولوژی امروز این مهارت به کوکان کمک می کند که قدرت سخن گفتن و شنیدن را درک کنند.

قصه گویی مهارت ها زیر را در کودکان تقویت می کند:

قدرت تکلم

داشت مهارت سخن گویی باعث می شود که کودک بتواند به راحتی و بدون دعوا و تنها با سخن گفتن مشکلاتش را حل و فصل کند. اینکه کودک بتواند شفاف و واضح تفکرات و احساست خود را بیان کند در جهت امنیت کودک نقش مهمی دارد. توانایی برقراری ارتباط اولین قدم برای در خواست کمک در مواقع ضروری می باشد.

قدرت تخیل

قصه گویی و همچنین شنیدن قصه باعث می شود که کودک از قوه تخیل خود استفاده کند و رشد قوه تخیل باعث می شود که کودکان به فکرهای نو و خلاقانه داشته باشند. همچنین داشتن قوه تخیل قوی باعث می شود که کودک اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و همچنین بتواند تلاش و رسیدن به آرزوهایش را برای خودش تصویرسازی کند.

قدرت تعقل

تعریف داستان های افسانه ای و کهن بچه ها را به صورت آهسته و غیرمستقیم به سمت خوبی ها و ارزش های اخلاقی هدایت می کند به این صورت که با خلق تصاویری به آنها فرصت می دهد که نتیجه تصمیم ها و کارهای عاقلانه و غیرعاقلانه را ببینند و درک کنند.

فایل پیوست را دریافت کنید. در هر سری از فایل ها 6 تصویر وجود دارد که باید آن ها را از بخش های نقطه چین ببرید و به صورت کارت در آورید سپس با کشیدن یه کارت داستان را شروع کنید و هر بار یک کارت جدید دربیاورید و داستان را ادامه دهید.

این کار به کودک شما کمک می کند که از قوه تخیل و همچنین تکلم خود استفاده کند و صحنه هایی را بر اساس این تصاویر خلق کرده و داستانی را برای شما روایت کند.

سری دوم این کاربرگ ها را می توانید در مطلب "کاربرگ هایی جهت تمرین مهارت قصه گویی (سری دوم)" مشاهده کنید.

جهت مشاهده همه کاربرگ های مهدیاب اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم