فعالیت نقشه های پنهان برای سرگرمی و آموزش کودک

فعالیت نقشه های پنهان برای سرگرمی و آموزش کودک

در پست قبلی کاربرگ هایی در اختیار شما قرار گرفت که با استفاده از آن می توانستید خواندن نقشه و دنبال کردن به ترتیب برخی دستورات را با کودک خود تمرین کنید در این پست سعی شده است یک فعالیت جذاب و کاربردی برای شما و کودکتان شرح داده شود.

این فعالیت می تواند در داخل یا خارج خانه و یا به صورت ترکیبی از هر دو انجام شود:

1. یک مسیر مشخص در ذهن خود در نظر بگیرید.

2. ایستگاه هایی را در مسیر خود در نظر بگیرید مثلا اتاق خواب، حیاط، آشپزخانه، حمام و ....

3. می توانید نقشه کل مسیر را از اول به او بدهید یا پس از رسیدن به هر ایستگاه به  او بگویید یا اگر می تواند بخواند یا با استفاده از کشیدن اشکال بر روی کاغذ مسیر بعدی را به او بفهمانید یا حتی مجبور باشد در هر ایستگاه کاری انجام دهد تا مسیر بعدی را بفهمد.

4. برای جذابیت بیشتر می توانید در انتهای مسیر یک جایزه قرار دهید یا امتیاز به دست آورد و تعداد امتیازهای مشخص بعدها برای او نتیجه خوبی را به ارمغان بیاورد و کودک به این قضیه واقف باشد.

5. می توانید برای هیجان انگیزتر شدن بازی، عنصر زمان را نیز به آن اضافه کنید مثلا در مدت زمان مشخصی کل مسیر یا هر مرحله را طی کند.

6. حتی می توانید در این بین کمی بیشتر خلاقیت به خرج دهید و به صورت غیر مستقیم از کودک بخواهید که کارهایش را انجام دهد! یا به عبارتی اگر کودکتان تنبل است به این شیوه مجبور به انجام کارهایش می شود و لذت هم می برد!

مثلا می توانید از او بخواهید در بخشی از این فعالیت به اتاقش برود و اسباب بازی هایش را مرتب کند و مثلا در داخل ماشین اسباب بازی اش یا موی عروسکش مسیر بعدی را بیابد! یا از افراد دیگری در خانه کمک بگیرید مثلا بخشی از نقشه باید در دست پدر؛ مادر، مادربزرگ، خواهر و ... باشد و با گفتن کلمه رمز بتواند نقشه باقی مسیر را از آن ها طلب کند. مثلا کلمه رمز می تواند یک حرف محبت آمیز باشد(آموزش استفاده از کلمات محبت آمیز)، یا کاری را برای طرف مقابل انجام دهد، مثلا یک لیوان آب بیاورد (کمک به دیگران) یا بخشی از تکلیف مدرسه اش را انجام دهد و پس از نشان دادن آن به پدرش، نقشه باقی مسیر را دریافت کند.

در کل هر چقدر تعداد افراد درگیر در این فعالیت و همچنین خلاقیت شما بیشتر باشد بیشتر می توانید لذت بیشتری ببرید و اهداف آموزشی، تربیتی و سرگرمی خود را عملی کنید! فراموش نکنید خلاقیت حرف اول را میزند حتی در تربیت کودک

اگر این فعالیت را انجام دادید، تجربه خود را با سایر والدین در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم