بازی ریاضی برای یادگیری اعداد و شمارش

بازی ریاضی برای یادگیری اعداد و شمارش

یکی از راه هایی که می توان اعداد و شمردن را به کودکان آموزش داد، آموزش از طریق بازیست. یعنی کودک در حین بازی و لذت بردن مفاهیمی را نیز یاد بگیرد. فایل پیوست را دانلود کنید و پس از چاپ کردن با کودک خود بازی کنید.

سه تاس برای بازی در نظر گرفته شده است که می توانید بر حسب سن و توانایی کودک خود جهت تغییر سطح بازی (آسان، متوسط و سخت)  از آن استفاده کنید. همچنین می توانید به جای یک تاس از دو تا استفاده کنید و اعداد حاصل از آن ها را با هم جمع کنید.

جهت دریافت هر فایل بر روی آن کلیک کنید.

کانال تلگرام مهدیاب

تا کنون 2 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

  1. با سلام و خسته نباشید
    میشه در مورد نحوه بازی بیشتر توضیح دهید.ممنون

    به این نظر پاسخ بدهید

    • فایلی که در انتهای این مطلب قرار داده شده را دانلود کنید. داخل فایل دو تصویر هست که می تونید پرینت بگیرید. بخشی از تصویر، صفحه ای است که قرار است بازی بر روی آن انجام بگیرید و بخشی دیگر نیز مهره های بازی (در اینجا شکل یک پرنده) و تاس می باشد. پس از بردین بخش ها و تنظیم آن ها می توانید بازی را شروع کنید. برای این بازی سه تاس با درجه سختی آسان، متوسط و سخت در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه در این نوع بازی ها با توجه به شماره تاس باید به جلو یا عقب برود کودک باید اعداد و مفهوم شمارش را بداند در تاس اول کودک فقط با اعداد 1 و 2 و شمارشی در حد یک واحد و دو واحد سر و کار داره ولی در تاس های بعدی این شمارش کمی بیشتر می شود. در نتیجه کودک در حین بازی شمارش را می آموزد. توجه داشته باشید که کودک باید اعداد را بشناسد و حداقل اعداد 1 تا 5 را بتواند بشمرد.

      به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم