کارهای کوچک اما تاثیرگذار بر کودکان

کارهای کوچک اما تاثیرگذار بر کودکان

نظرشان را بپرسید

نظر کودک تان را بپرسید چه در مورد کاشتن یک گیاه در باغچه باشد چه در مورد تصمیمی که کل خانواده باید در جهت مدیریت یک مشکل بگیرد. پرسیدن نظر کودک در مورد تصمیم گیری ها مختلف کمک می کند که کودک احساس کند که مهم است و ارزش دارد و همچنین تمرینی برای او محسوب می شود تا در آینده بتواند تصمیم های درست و دقیقی بگیرد.

اجازه دهید خودشان کارهایشان را انجام دهند

این کار می تواند هر کاری اعم از مرتب کردن لباس هایش، کشیدن غذا برای خود، انتخاب لباسش یا مدیریت زمانش باشد. اگر در مورد اینکه کار را به سرعت و به بهترین شکل انجام دهند حساس نباشید می توانید مهارت های زندگی و اعتماد به نفس را در کودک خود تقویت کنید.

با گوش هایتان، چشم هایتان و قلبتان گوش کنید!

اگر با دقت به آرزوها، نیازها و سوالات کودکتان گوش کنید می توانید آن ها را بشناسید و درکشان کنید و این درک باعث می شود که کودکتان حس کند که دوستش دارید.

پیشانی شان را ببوسید

بوسیدن پیشانی به شما حس حمایت شدن و خوشحالی خاصی می دهد. کودک شما نیز همین حس را دارد.

به کودک تان بگویید خصوصا برای او وقت دارید

یکی از پرقدرترین جملاتی که می توانید به شخص دیگری بگویید این است که : "من .... دقیقه وقت دارم و همش مال توئه. می خوای چی کار کنیم؟" به کودکان بفهمانید که بخشی از زمان شما مختص اوست و با همبازی شوید و کارهایی که دوست دارد را با هم انجام دهید.

به صورت ناگهانی بگویید دوستش دارید

به جای اینکه فقط شب ها موقع خواب یا روز تولد یا به خاطر مناسبت خاصی به کودکتان ابراز علاقه کنید، هر زمان که حس کردید می توانید این جمله را بر زبان بیاورید هر لحظه که شادی ناشی از وجود آن ها در زندگی تان را حس کردید به او بگویید دوستش دارید؛ این نوع ابراز علاقه و دوست داشتن که به صورت آنی و بدون هیچ گونه مناسبت و زمینه قبلی باشد تاثیر مثبت بیشتری دارد.

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم