نحوه دریافت شهریه انواع مهد های کودک

نحوه دریافت شهریه انواع مهد های کودک

طبق بخشنامه 700/94/90923مورخ 94/6/22 ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور :

1) شهریه ابلاغی از اول مهر ماه سال 94  قابلیت اجرا دارد.
2) شهریه مذکور شهریه پایه (شهریه مهدهای کودک یک ستاره مشروط ) بوده و طبق روال سنوات گذشته به منظور رعایت بند (2) بخشنامه شماره 16002/1 مورخ 17/6/86 وزیر محترم وقت بازرگانی مبنی بر تعیین شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاءکیفیت خدمات مهدهای کودک  ، شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد ، دو ستاره 20 درصد و سه ستاره 30 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است .
3) شهریه فوق بدون احتساب هزینه ناهار ، صبحانه و میان وعده می باشد.
4) در صورتی که مهدکودک وعده های غذایی زیر را ارائه نماید حداکثر هزینه ماهیانه آنها بصورت  زیر قابل دریافت می باشد (به جز روزهای  پنج شنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی )، یک نمـونه از وعـده های غذایی به عنوان پیشنهاد به پیوست ارائه می گردد:

هزینه صبحانه ، میان وعده و ناهار ماهیانه جمعاً 600000 ریال(ششصد هزار) و به قرار زیر می باشد:

الف) هزینه ناهار ماهیانه مبلغ 350/000 ریال
ب) هزینه صبحانه ماهیانه مبلغ 150/000 ریال
ج) هزینه میان وعده ماهیانه مبلغ 000/ 100 ریال

5) تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک ( نظیر مایع دستشویی ،دستمال کاغذی و... ) به عهده مهدکودک می باشد .
6) تهیه لوازم التحریر مورد نیاز کودک  بر عهده والدین می باشد لیکن  به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوطه می تواند توسط مهدکودک تهیه گردد.
7) هر مهدکودک تمام وقت (مهدکودکی که از ساعت 7:30 لغایت 15:30 فعالیت می نماید) می تواند با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری حداکثر 3 فعالیت را در قالب یکی از فعالیت های  زیر اجرا نمایند:

الف) فعالیت های ورزشی
ب) فعالیت های هنری (نمایش خلاق ، سفالگری ، نقاشی)
ج) فعالیت های فرهنگی ( آموزش ویژه قرآن به کودکان ، آموزش فقط یک نوع زبان خارجی )  بدیهی  است انتخاب نوع فعالیت های فوق برنامه می بایست در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بوده و کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد . ( متعاقبا نوع فعالیت ها مورد تایید سازمان ابلاغ خواهد شد)

8) شرکت کودکان در هر یک از فعالیت های فوق کاملا اختیاری بوده و بایستی با رضایت کتبی والدین باشد و شهریه آن نیز  جداگانه محاسبه می گردد که  شهریه هر فعالیت حداکثر 5 درصد شهریه نهایی هر مهدکودک می باشد.  
9) شهریه هر ساعت اضافه فعالیت مهدکودک در هر گروه سنی از طریق زیر محاسبه خواهد شد:

شهریه ماهیانه هر کودک در هر گروه سنی  تقسیم بر ساعت فعالیت عادی مهدکودک در طول یک ماه برای همان گروه سنی  (ساعت فعالیت عادی مهدکودک تمام وقت 208 ساعت ، نیمه وقت 104،شبانه یا شبانه روزی براساس 8 ساعت نگهداری کودک 208 ساعت)

10)  هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهدکودک بطور جداگانه اخذ خواهد شد ، بدیهی است مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد با  و ترجیحا دارای راننده بانوان با رعایت تعرفه های معمول هستند. 
11)  دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان در قالب قرارداد با والدین به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی و یا  اخذ رضایت از والدین تحت این عناوین  و یا به هر شکل دیگری  ممنوع  می باشد.
12)  مهدهای کودک مجاز می باشند شهریه سالیانه مهدکودک را بصورت ماهیانه ، فصلی و یا با توافق والدین به نحوه دیگری دریافت دارند و در صورت انصراف کودک از  دریافت خدمات ، مهدکودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه  بصورت کامل می باشد .  
13) بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای مهدهای کودک ارسال خواهد شد ، می بایست در معرض دید عموم والدین قرار گیرد. 
 

منبع خبر: سازمان بهزیستی

 

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم