۱۰ بازی برای سرگرم کردن کودکان در خودرو

۱۰ بازی برای سرگرم کردن کودکان در خودرو

در این مقاله سعی کردیم ۱۰ بازی برای سرگرم کردن کودکان در خودرو را تقدیم حضورتان کنیم تا بتوانید با استفاده از این روش‌ها و بازی‌ها سفر مهیج و خوبی را به همراه کودکانتان بگذرانید، حتما از این روش‌ها استفاده کنید و نظرات خودتان را در مورد آن‌ها با ما در میان بگذارید.

 

۱. پلاک خودروها

برای این بازی، تنها یک برگ کاغذ رنگی یا سفید و وسیله‌ای برای نوشتن لازم است. به سادگی اعداد یا حروف الفبا را بر روی کاغذ بنویسید. به هر کودک یک برگ کاغذ و یک وسیله برای نوشتن بدهید. زمانی که وی یکی از حروف الفبا یا اعداد را بر روی پلاک سایر خودرو ها پیدا کرد، روی حروف پیدا شده بر روی کاغذ خود علامت می‌گذارد. پیدا کردن تعداد مشخص حرف یا تمام الفبا، پایان بازی خواهد بود.

 

۲. اگر گفتی؟

در این بازی، یک نفر جسمی در اطراف خود در نظر گرفته و مشخصات آن را می‌گوید، مثلا به چه دردی می‌خورد و یا شبیه چیست و حتی حرف اول آن را به عنوان راهنما می‌گوید. کودک باید اسم آن جسم را بگوید. این بازی واقعا سرگرم کننده و آموزنده است.

 

۳. بینگوی مسافرتی

بازی بسیار مفرحی است! قبل از سفر چند کارت بینگو که پنج ستون پنج خانه‌ای دارد، با تصاویر حیوانات و یا علایم از اینترنت دانلود کرده و چاپ کنید و همراه خود داشته باشید. به هر بازیکن یک وسیله برای نوشتن بدهید. زمانی که یک عکس بر روی کارت توسط کودک دیده شد، باید روی آن یک علامت ضربدر بگذارد. برنده کسی است که بتواند یک ردیف افقی یا عمودی و یا مورب جدول را پر کند. بازی تا زمانی که افراد دو ردیف را تمام می‌کنند نیز می‌تواند ادامه یابد. اگر تعداد افراد کم است سه عکس تا پنج عکس را نیز می‌توان در نظر گرفت.

 

۴. جمله و یا داستان سازی

نفر اول چند کلمه می‌گوید و نفر بعدی باید با آن‌ها جمله بسازد. شکل دیگر این بازی به این ترتیب است که نفر اول یک جمله می‌گوید و نفر دوم باید جمله‌ای مربوط به جمله قبلی بگوید و در انتها، داستانی جالب از کل جملات ساخته شود.

 

۵. حدس بزن

این بازی هم سرگرمی جالبی است. با استفاده از کتابچه وایت بردی می‌توانید حروف را نوشته و از کودکانتان بخواهید، کلمه‌ای که مد نظرتان است را حدس بزند.

 

۶. نقطه بازی

این بازی محبوب بسیاری از کودکان است. یک صفحه پر از نقطه در ردیف‌های عمودی و افقی آماده کرده و طرفین بازی با مدادهای رنگی متفاوت، هر بار یک خط می‌کشند و هر کس بتواند یک چهار خانه درست کند، حرف یا علامتی را که از قبل برای خود تعیین کرده بود را درون آن می‌نویسد. برنده کسی است که بتواند چهارخانه‌های بیشتری داشته باشد.

 

۷. دوز یا OX

این بازی دو نفره که با یک قلم و کاغذ انجام می‌شود، بسیار سرگرم کننده است. روی یک برگه کاغذ حدولی با ۳ ردیف و ۳ ستون ترسیم می‌شود و هریک از طرفین بازی یکی از علامت‌های O یا X را انتخاب می‌کنند و تا انتهای بازی برای پر کردن خانه‌های جدول باید از آن علامت استفاده کنند. بری شروع بازی یکی از طرفین به قید قرعه علامت X یا O را که قبلا انتخاب کرده در یکی از خانه‌های جدول ۹ خانه‌ای قرار می‌دهد. سپس نفر دوم علامت مربوط به خود را در خانه‌های دیگر که هنوز پر نشده‌اند می‌گذارد و پس از آن دوباره نوبت نفر اول خواهد بود. نقطه پایان بازی در هر مرحله جایی است که یکی از طرفین بتواند علامتی را که در ابتدای بازی انتخاب کرده در یکی از ردیف‌های افقی، عمودی یا مورب قرار دهد.

 

۸. بیست سوالی

دو بازیکن رو به روی هم قرار می‌گیرند. نفر اول پیش خودش چیزی را به عنوان موضوع انتخاب می‌کنند. نفر دوم با مطرح کردن حداکثر ۲۰ سوال باید به آن موضوع برسد. پاسخ سوال‌ها فقط باید بله یا نه باشد. فردی که بتواند با سوالات کمتر به پاسخ‌ها دست پیدا کند، برنده است. این بازی در خودرو واقعا سرگرم کننده است.

 

۹. پیدا کردن خودروها

این بازی برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. از کودکتان بخواهید مثلا تمام خودرو‌های (تویوتای آبی رنگ) یا (هیونداهای مشکی) را بشمارد. تنها کاری هم که لازم است انجام دهید، این است که به صندلی تکیه داده و از سفرتان لذت ببرید.

 

۱۰. گربه سخنگو

گربه سخنگو که البته اسم آن آلفرد است هم سرگرمی جالبی است و می‌توانید آن را روی تلفن هوشمند یا تبلت نصب کنید و کودکتان، از تقلید صدای خودش به وسیله آلفرد لذت ببرد.

 

منبع: مجله کودک سالم

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم