نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک

با توجه به درخواست شما عزیران، راهنمای گرفتن کارت مربیگری مهد کودک را برای شما آماده کرده ایم، پیش از مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌کنم مطلب "مدارک لازم برای مربی پیش دبستانی " را هم مطالعه کنید چون در مورد گرفتن مدرک مربیگری پیش دبستانی است و حتما برایتان کاربردی خواهد بود، سپس برگردید و مطلب این صفحه را مورد مطالعه خود قرار دهید.

اگر میخواهید در دوره مربیگری مهد کودک و پیش دبستانی بهزیستی شرکت کنید روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت نام در دوره مربیگری پیش دبستانی و مهد کودک بهزیستی

 

 یک پیشنهاد دیگر هم برایتان داریم چون به دنبال مربیگری مهد کودک و پیش دبستانی هستید، مطلب تعریف انواع مهد کودک ها  برایتان جالب باشد لطفا روی لینک کلیک کنید و سری هم به این مطلب بزنید.

 

همه ما می‌دانیم که آموزشِ پیش از دبستان بسیار مهم و قابل تامل است، پس باید برای فرزندانمان در سنین پیش دبستانی و آمادگی بسیار وقت و انرژی صرف کنیم تا نتیجه‌ی قابل قبول را دریافت کنیم و البته در این میان نقش مربی مهد کودک و مربی پیش دبستانی را نباید فراموش کنیم زیرا که بیشترین تماس را با کودکان در مهد کودک دارند یعنی حدود سه الی چهار ساعت.

 

یک مربی مهد کودک  خوب، باید خلاق و باهوش  باشد، همچون یک مادر با تجربه، همگام با بازی‌ها، آموزش را به کودک انتقال دهد! پس او نیز باید آموزش‌های لازم را گرفته باشد، از جمله قصه‌گویی، کاردستی، پرورش خلاقیت کودک، روانشناسی کودک و غیره. یک مربی پس از گذراندن این آموزش ها کارت مربیگری مهد کودک خود را دریافت خواهد کرد.

در این پست ما به نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک پرداختیم و سعی کردیم روند را به صورت کامل توضیح و بسط دهیم.

 

 گرفتن مدرک مربیگری مهد کودک

حال باید از کجا شروع کنیم؟ ابتدا باید بدانیم برای گرفتن مدرک مربی‌گری محدودیت سنی وجود ندارد ولی داشتن مدرک دیپلم اجباری و الزامی است. پس اگر به مربیگری مهد کودک علاقه دارید با توجه به این که محدودیت سنی ندارد همین الان اقدام کنید.

 

 مدارک لازم برای مربی پیش دبستانی

شناسنامه، کارت ملی، عکس و البته مدرک دیپلم می‌باشد که همانطور که گفته شد حداقل مدرک تحصیلی برای گرفتن مدرک مربیگری مهد کودک دیپلم می‌باشد.

 

 

 مراکز ارائه دهنده مدرک مربیگری مهد کودک

ارگان‌هایی این مدرک را اعطا می‌کنند جهاد دانشگاهی و مراکز علوم بهزیستی می‌باشد. حال این که چطور مدرک مربیگری مهد کودک  بگیرم را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 نحوه گرفتن مدرک مربیگری مهد کودک از جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی در مراکز اصلی خود کلاس‌ها را به صورت واحدهای آموزشی برگزار می‌کند شما می‌توانید با کلیک کردن روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام دوره مربیگری مهد کودک جهاد دانشگاهی زیر نظر بهزیستی شوید.

 


 روند گرفتن مدرک مربی مهد کودک

پس از ثبت نام و گذراندن کلاس‌ها که برای مربی مهد کودک شاغل یک روز در هفته و برای افراد با زمان آزادتر دو یا سه روز در هفته می‌باشد و بعد از گرفتن نمره قبولی در امتحانات که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود مدرک مورد نظر به مربی مهدکودک عزیز داده می‌شود.

 

دروسی که مربی مهد کودک باید بگذراند:

- روانشناسی رشد کودک
- بازی و اسباب بازی
- آموزش مفاهیم اجتماعی و دینی
- بیماری‌های شایع در کودکان
- شیوه‌های قصه گویی به کودکان
- آشنایی با اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان
- آشنایی با کمک‌های اولیه

 

نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک

 

البته درس‌ها در هر مرحله ممکن است متفاوت باشد، آموزش کاردستی و نقاشی به صورت مختصر و یا آموزش صحیح ریاضی و علوم نیز از این دست آموزش‌ها است.

باید توجه داشت که گذراندن این کلاس‌ها برای مربی مهد کودک اجباری است، زیرا داشتن این مدرک مربیگری نشانه‌ی توانایی و دانش مربی مهد کودک می‌باشد.

 

اگر سوالی در زمینه مربیگری مهد کودک دارید، در بخش نظرات همین پست بپرسید، در کوتاه‌ترین زمان پاسخ‌گوی شما هستیم!

 

 پیشنهاد می‌کنم این مطالب را هم مطالعه چون برایتان کاربردی خواهد بود 

- استخدام مربی مهد کودک

مدارک لازم برای مربی پیش دبستانی

استخدام مربی مهد کودک

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تاسیس مهدکودک

مرجع صدور مجوز و نظارت بر پیش دبستانی ها

 

اگر میخواهید در دوره مربیگری مهد کودک و پیش دبستانی بهزیستی شرکت کنید روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت نام در دوره مربیگری پیش دبستانی و مهد کودک بهزیستی