راه هایی جهت تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

راه هایی جهت تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

در پستی با عنوان راهکارهایی جهت آموزش نقاشی به کودکان 1 تا 4 سال روش هایی را جهت آموزش نقاشی به کودکان در سنین مختلف شرح دادیم. در این پست قرار است روش هایی را ذکر کنیم که می توانید از آن طریق کودک را به نقاشی کشیدن تشویق کنید و اعتماد به نفسش را در این زمینه بالاتر ببرید.

یک دفترچه الگوی نقاشی برایش درست کنید

یک دفترچه نقاشی تهیه کنید. سپس تصاویر حیوانتا، اشیاء یا چیزهای مختلف را در گوگل سرچ کنید و پس از پرینت آن را از وسط بریده و بر روی دفترش بچسبانید و از او بخواهید تا نیمه دیگر را کامل کند. توجه داشته باشید که تصاویر انتخاب ساده باشند و شامل جزیئات بیش از حد نباشند زیرا قرار نیست که یک نقاش حرفه ای تربیت کنید بلکه فقط می خواهید کودک تشویق به کشیدن شود و از این کار لذت ببرد. جهت جستجوی هر حیوان یا شی، آن را با نام انگلیسی سرچ کرده و کلمه drawing را نیز به انتهای آن اضافه کنید. مثلا نتیجه جستجوی cat drawing را مشاهده کنید و بهترین و ساده ترین تصویر را برایش انتخاب کنید. کودک می تواند پی از تکمیل نقاشی آن را رنگ آمیزی کند. به مرور که کودک با این روش آشنا شد در صورتی که علاقه مند باشد می تواند تصاویر سخت تری را برای تمرین او آماده کنید.

تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

الگو برداری از طبیعت

اگر حیاط یا فضای سبزی در اختیار دارید یه میز و صندلی کوچک برای کودک تهیه کنید و از او بخواهید در فضای باز بنشید و هر آنچه را که دوست دارد نقاشی کند

تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

نقاشی از روی شکل

یک عروسک، ماشین اسباب بازی یا هر چیز ساده ای که در اطرافتان وجود دارد را جلوی کودک بلگذارید و از او بخواهید آن را نقاشی کند.

تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

داستان روز

مواردی که شرح داده شد همگی نقاشی بر اساس الگوهای موجود بود. برای تقویت قوه تخیل کودکان می توانید از او بخواهید که داستان اتفاق هایی که در طول روز افتاد را نقاشی کند یا اگر اخیرا به سفر رفته اید سفرنامه اش را بکشد!

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم