داستان مهدیاب

جرقه مهدیاب اولین بار تو خرداد سال 90 تو ذهن مون شکل گرفت شاید اولش خیلی پروژه پخته ای نبود به این معنی که دقیقا نمی دونستیم قراره چی کار کنیم چه بخش هایی نیاز داره و چقدر کار و زمان و انرژی خواهد برد ولی با این حال از اونجایی که اگه سودی توش نبود یقین داشتیم که ضرری نمی کنیم اولین کلنگش و اوایل تیرماه 90 زدیم و تقریبا تا اواخر شهریور دیوارا رو بالا برده بودیم و به نظر خودمون سیستم خوبه و همه چی  تمومی بود
از اونجایی که مهم ترین بخش کار ما مدیران مهدکودک ها بودند رفتیم سراغشون و سعی کردیم سیستم مهدیاب رو براشون توضیح بدیم و قانع شون کنیم که ثبت نام در مهدیاب به نفعشونه! البته توی پرانتز باید این مطلب رو هم اضافه کنم که ابتدای کار ما قصد داشتیم مبلغی رو بابت ثبت نام مهدکودک ها از مدیران مهد دریافت کنیم به صورت سالانه و به نظر خودمون بابت سرویسی که ارائه می شد، مبلغ خیلی کمی بود ولی خوب انگار اشتباه فکر می کردیم و اینکه پولی بودنش باعث می شد به راحتی حاضر به تست سیستم نباشن و از اونجایی که قبلا هم پروژه های مشابهی راه اندازی شده بود ولی به نتیجه نرسید خیلی اطمینان نمی کردند ضمن اینکه پروژه مهدیاب کاملا شخصی بود و این باعث می شد مدیران مهد در دادن اطلاعات مهدکودک ها هم تردید کنن.


 در نتیجه تصمیم گرفتیم که امکان ثبت نام رو برای همه مهدها به صورت رایگان فراهم کنیم که از هر کجای ایران بتونن به راحتی و بدون نگرانی از هزینه و اسیر مسائلش عضو بشن که خوب خوشبختانه تصمیم خوب و درستی بود ولی بازم کافی نبود!
همچنان وقتی با یه مهدی تماس گرفته میشد فکر می کردند که این رایگان بودن به این معنی هست که بعد چند ماه احتمالا درخواست مبلغی رو بابت حق عضویتشون خواهیم داشت. بعضیا خیلی راحت از پروژه استقبال کردند و خوشحال بودن که همچین پروژه ای راه اندازی شده و بعضیا هم نیازی به ثبت نام نمی دیدن و برخی هم به ادعادی خودشون همه چیز داشتند و اصلا به مهدیاب نیازی نداشتند.
ولی جدای از بحث رایگان و پولی بودنش عده ای مدیران بودند که می گفتند ما نمی تونیم این اطلاعات و در اخیتارتون بذاریم ! نمیدونم اگه من به عنوان مادر یه کودک 2 ساله تماس می گرفتم باز هم همی حرف و می زدند؟! اطلاعاتی مثل گروه سنی مورد پذیرش، مساحت مهد، ساعت کاری، شماره تلفن و آدرس حداقل چیزهایی هست که هر مادری می خواد بدونه! بماند که بدون وجود مهدیاب هم این اطلاعات توسط مادران سینه به سینه نقل می شد! ولی این سوال هنوز برامون بی جواب مونده که کدوم یک از پرسش های مهدیاب امنیتی محسوب میشد!
بگذریم از این عده!
یه تعدادی هم بودند که تصور می کردند بهزیستی اطلاعاتشون و در اختیار والدین قرار میده ولی خوب باید عرض نم خدمتشون که طبق تجربه بنده حقیر بهزیستی اگه پاسخ تلفن شما رو بده بیشتر از 3 مهدکودک در محدوده آدرس منزل شما به شما معرفی نخواهد کرد و چه بسا شما در این 3 مهدی که معرفی شده نباشید و شاید برای مادری عملکرد مهد بیشتر از مکانش مهم باشه. خدمت این دسته از مدیران عزیز هم باید عرض کنم که واقعا تو عصر تکنولوژی، پخش اطلاعات به این صورت اصلا پاسخگو نبود چرا که اگر بود با حجم بزرگ از جستجو والدین در ارتباط با مهدکودک ها مواجه نبودیم.
حالا که دو سال از اون زمان میگذره مهدیاب تقریبا جایگاه خودش رو هم تو گوگل هم تو ذهن بازدیدکننده ها باز کرده ولی هنوز خیلی مونده تا بشه یه سیستم جامع و کامل و به همین علت نیاز به همکاری شما بازدید کننده های عزیز داره.
ممکنه بپرسید ما چی کار می تونیم بکنیم که برای مهدیاب مفید باشه؟
شما می تونید با لایک کردن و نظر گذاشتن در مورد یه مهدکودک به اون مهد رتبه بدید و به سایر والدین کمک کنید تا در انتخاب یک مهد بای فرزندشون دچار سردرگمی نشن

کانال تلگرام مهدیاب

تا کنون 2 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

  1. طرح جالبی به نظر میرسه شاید بشه کارای بیشتری راجع به این طرح انجام داد.
    کاش میشد مربی یاب هم باشه تا اونایی که عاشق کار با کودک هستند یا حتی مثل من رشته تحصیلیشون مرتبط هست هم بتونن با مهد کودک ها همکاری کنند.
    من خودم حاضرم رایگان کار کنم خوشحالم میشم اگه کاری از دستم بر بیاد انجام بدم.

    به این نظر پاسخ بدهید

    • سپاس از توجه و لطف شما بازدیدکننده گرامی. اگر والیدن و مدیران مهدکودک ها همکاری کنند مسلما مرجع بسیار خوبی می توان ساخت. در مورد بخش مربی یاب هم انشالله در آینده امکانات لازم فراهم خواهد شد منتها مشکلی که وجود دارد این است که مدیران مهدکودک ها هم به صورت مرتب از مهدیاب استفاده کنند و به روز باشند.

      به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم