8 کاربرگ پرکاربرد برای تمرین مهارت قصه گویی (سری دوم)

برای قصه گویی هیچ گونه تجهیزات خاصی نیاز نیست و تنها مهارت شنیداری و صحبت کردن خوب برای ایجاد تصاویر خلاقانه نیاز است. قصه گویی به کودکان کمک می کند که یاد بگیرند چگونه خود را ابراز کنند و احساسات و اندیشه های خود را بیان کنند و در دنیای پرسرعت تکنولوژی امروز این مهارت به کوکان کمک می کند که قدرت سخن گفتن و شنیدن را درک کنند.

 

قصه گویی مهارت ها زیر را در کودکان تقویت می کند:

قدرت تکلم

داشت مهارت سخن گویی باعث می شود که کودک بتواند به راحتی و بدون دعوا و تنها با سخن گفتن مشکلاتش را حل و فصل کند. اینکه کودک بتواند شفاف و واضح تفکرات و احساست خود را بیان کند در جهت امنیت کودک نقش مهمی دارد. توانایی برقراری ارتباط اولین قدم برای در خواست کمک در مواقع ضروری می باشد.

 

قدرت تخیل

قصه گویی و همچنین شنیدن قصه باعث می شود که کودک از قوه تخیل خود استفاده کند و رشد قوه تخیل باعث می شود که کودکان به فکرهای نو و خلاقانه داشته باشند. همچنین داشتن قوه تخیل قوی باعث می شود که کودک اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و همچنین بتواند تلاش و رسیدن به آرزوهایش را برای خودش تصویرسازی کند.

 

قدرت تعقل

تعریف داستان های افسانه ای و کهن بچه ها را به صورت آهسته و غیرمستقیم به سمت خوبی ها و ارزش های اخلاقی هدایت می کند به این صورت که با خلق تصاویری به آنها فرصت می دهد که نتیجه تصمیم ها و کارهای عاقلانه و غیرعاقلانه را ببینند و درک کنند.

فایل پیوست را دریافت کنید. در هر سری از فایل ها 6 تصویر وجود دارد که باید آن ها را از بخش های نقطه چین ببرید و به صورت کارت در آورید سپس با کشیدن یه کارت داستان را شروع کنید و هر بار یک کارت جدید دربیاورید و داستان را ادامه دهید.

این کار به کودک شما کمک می کند که از قوه تخیل و همچنین تکلم خود استفاده کند و صحنه هایی را بر اساس این تصاویر خلق کرده و داستانی را برای شما روایت کند.

سری اول این کاربرگ ها را می توانید در مطلب "کاربرگ هایی جهت تمرین مهارت قصه گویی (سری اول)" مشاهده کنید.