راه اندازی مهد دانش آموزی

مسئولین بهزیستی معتقدند که با تاسیس‌این نوع مراکز نگهداری، مادران شاغل دیگر نگران زمان‌های تنهایی فرزندانشان نخواهند بود و می‌توانند بچه‌های هفت تا 12ساله‌شان را برای نگهداری به مهد کودک بسپرند و در این مهدها بر انجام تکالیف مدرسه کودکان نیز نظارت خواهد شد.


محمد نفریه، معاون سازمان بهزیستی کشور به خبرگزاری ایسنا گفت:هدف از ایجاد مهدهای مخصوص دانش‌آموزان، ایجاد محیط‌هایی مجزا از مهدهای‌کودک است تا کودکان هفت تا 12ساله بدون اختلاط با نوآموزان و نوپاها در آن حضور داشته باشند. وی با بیان اینکه اجرای این طرح پیشنهادی در مرحله نیازسنجی قرار دارد، اظهار کرد:


درصورتی که نتایج نیاز سنجی مثبت باشد، اقدامات اجرایی لازم انجام می‌شود، چرا که باید داوطلبان تاسیس اینگونه مهدها از میزان درآمدزایی این مهدها اطمینان داشته باشند. به گفته نفریه، این طرح در ابتدا به‌صورت پایلوت در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اجرا و درصورت موفقیت، گسترش می‌یابد و مکان ایجاد این مهدها در جوار کارخانجات، بیمارستان‌ها و ادارات و سازمان‌های بزرگ خواهد بود.
نفریه همچنین خاطرنشان کرد: طبق قوانین تشکیل سازمان بهزیستی، ماده26تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و قانون جامع رفاه، سازمان بهزیستی هیچ محدودیتی برای تشکیل مهدهای مخصوص دانش‌آموزان ندارد.