سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک

یکی از سوالات متداولی که معمولا در ذهن شما که قصد تاسیس مهد کودک را دارید این است که سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک چقدر است ؟

این که هزینه ها چقدر است و این کار چقدر درآمد دارد سوال پر تکراری است که همیشه از ما می‌پرسند و حتما این سوال برای خود شما هم که می‌خواهید مهد کودک خصوصی خود را تاسیس کنید پیش آمده، به واقع پاسخ دقیق و یکسانی برای این سوال که سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک چقدر است وجود ندارد. اما در این پست سعی داریم روش محاسبه هزینه ها را به شما بگوییم تا حداقل اطلاعات لازم جهت تاسیس مهد کودک خود را داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر می‌خواهید بدانید تاسیس خانه بازی چقدر سرمایه لازم دارد، مقاله هزینه تاسیس خانه بازی را در وبلاگ شهر کودک بخوانید!

 

اطلاعیه: برای تاسیس مهد کودک احتیاج به وام دارید؟ مطلب "وام برای تاسیس مهد کودک" را مطالعه کنید.

 

 ملک مناسب مهد کودک

عمده هزینه ای که شما باید برای تاسیس مهد کودک در نظر بگیرید رهن، اجاره یا خرید ملک مناسب مهد کودک است! البته اگر مالک خودتان هستید، که دیگر نیازی نیست عمده درآمد مهد کودک خصوصی خود را صرف رهن و اجاره ملک کنید. اما اگر ملکی از خود ندارید، پیش از هر اقدامی برای این که از هزینه ها با خبر بشید سری به بنگاه های محل مورد نظر خود بزنید و خانه یا ملک های ویلایی مناسب راه اندازی مهد کودک را که زیاد هم قدیمی ساخت نباشند را پرس و جو کنید.

همانطور که در ابتدای متن هم گفتم نمیتوان هزینه ها را به صورت دقیق مطرح کرد چون برای هر منطقه قیمت ها متفاوت است، و اگر فقط مناطق ۲۲ گانه تهران را در نظر بگیریم تنوع قیمت بسیار زیادی به وجود خواهد آمد همینطور برای شهر ها و شهرستان های دیگر به همین ترتیب قیمت ها متفاوت خواهد بود، پس بهترین راه برای این که بدانید سرمایه لازم چقدر است مراجعه به بنگاه های معاملات ملکی محله مورد نظر مراجعه کنید.

 پیشنهاد: البته امروز با کمک اپلیکیشن‌های آگهی مثل دیوار و شیپور به راحتی می‌توانید در هر منطقه‌ای که دلتان می‌خواهد جستجو کنید و املاک مورد نیاز تاسیس مهد کودک خودتان را پیدا کنید و از هزینه‌ها با خبر شوید!

 


 طراحی دکوراسیون مهد کودک

پس از این که ملک را انتخاب کردید و از هزینه های آن مطلع شدید، میرسیم به مرحله نماسازی ساختمان و دکوراسیون مهد کودک تا فضا برای حضور کودکان در آن آماده شود. این هم بستگی به فضای مهد کودک شما خواهد داشت هرچه بزرگ تر باشد هزینه تجهیز هم بالاتر خواهد رفت. 

 چند کار مهم که باید برای تجهیزات مهد کودک انجام بدهید:

۱. اگر پذیرش شیرخوار دارید، اتاق مخصوص شیر خوار
۲. در صورت چند طبقه بودن ملک ایمن سازی پله ها با کفپوش و دیوارپوش مهد کودک
۳. کف حیاط اگر برای بازی بچه ها است دارای کفپوش مهد کودک باشد
۴. قرار دادن وسایل بازی مناسب و ایمن برای بچه ها در حیاط
۵. ضربه گیر مناسب برای دیوار ها

 نکته: تمام این موارد دارای هزینه های مختص به خود هستند مثلا هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی مهد کودک دارای تعرفه های مختلفی است که هر شرکت و شخص بنا به خدماتی که به شما می‌دهد هزینه مربوط به کار خود را دریافت خواهد کرد.

 

 خرید تجهیزات مهد کودک

همراه با طراحی دکوراسیون مهد کودک شما باید به فکر تهیه تجهیزات مهد کودک خودتان هم باشید و در مورد آن هم اطلاعات کسب کنید تا بتوانید برآورد هزینه مناسبی داشته باشید، در اینجا لیستی از لوازمی که باید تهیه کنید آورده‌ام و اطلاع از قیمت محصولات می‌توانید روی اسم هر کدام کلیک کنید:

تجهیزات ضروری مهدکودک و خانه بازی

 

تجهیزات بازی برای مهدکودک و خانه بازی

 

وسایل آموزشی و فکری

  • لگو و خانه‌سازی
  • جورچین و ساختنی
  • وسایل و اسباب‌بازی‌های نقاشی
  • ابزار موسیقی کودک
  • وسایل بازی زیر ۳ سال

 

 چند توصیه مهم برای تاسیس مهد کودک خصوصی:

- قبل از این که کاری برای تاسیس مهد کودک خود انجام دهید کشش بازار در آن منطقه از نظر خانواده‌ها و تعداد بچه ها مورد سنجش قرار دهید.

- وقتی اقدام به تاسیس مهد کودک خود کردید سعی کنید به روش های مختلف ثبت نام و تبلیغات خود را شروع کنید تا از همان ماه اول درآمد داشته باشید که هزینه ها پوشش داده شود.

 

 اگر سوالات دیگری در زمینه دریافت مجوز و تاسیس مهد کودک دارید، روی لینک زیر کلیک کنید:

اطلاعات بیشتری در زمینه تاسیس مهد کودک می‌خواهم

 

 تفکر غلط در مورد تبلیغات مهد کودک

شاید فکر کنید که چاپ تراکت، آگهی در روزنامه و … برای جذب مخاطب هدف خیلی مناسب باشد اما امروزه جایی که والدین دنبال مهد کودک می‌گردند دیگر این جاها نیست، امروزه در اینترنت لیست مهد کودک ها را جستجو و نزدیک ترین و مناسب ترین را پیدا می‌کنند و برای بازدید و ثبت نام به آن جا مراجعه می‌کنند.

 

 اینفوگرافیک و نقشه‌ی تاسیس مهد کودک:

راهنمای تاسیس مهد کودک


 اگر سوالات دیگری در زمینه دریافت مجوز و تاسیس مهد کودک دارید، روی لینک زیر کلیک کنید:

اطلاعات بیشتری در زمینه تاسیس مهد کودک می‌خواهم

 

- مدارک لازم برای تاسیس خانه بازی