شهریه مهدکودک ها حداقل ۳۰ درصد افزایش می یابد

 

  حمیدرضا الوند با اشاره به اینکه جلسه کمیسیون اجتماعی با نمایندگان سازمان بهزیستی در خصوص رفع اشکالات در یکی از بندهای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست  در هفته جاری برگزار خواهد شد،، اظهار داشت: امیدواریم در نهایت این لایحه در کمیسیون اجتماعی به تصویب و در نهایت در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که از سال گذشته مورد توجه مسئولان بهزیستی بوده ، تعیین شهریه مهدهای کودک قبل از مهر ماه و اجرای آن بوده است.

 

  الوند بیان داشت: سال گذشته نخستین سالی بود که شهریه مهدهای کودک در زمان تعیین شده اعلام شد به طوری که شهریه مهدهای کودک بر اساس نوع برنامه و نوع کارکرد (پاره وقت، روزانه و شبانه) تعیین می‌شود.

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی ادامه داد: هم اکنون کمیته استانی برای تعیین شهریه مهدهای کودک در هر استان تشکیل شده است که در این کمیته نماینده سازمان بهزیستی، نماینده کانون توسعه همیاری مهدهای کودک و نماینده سازمان صنعت، معدن، تجارت عضو هستند که هم اکنون برخی از استان‌ها شهریه پیشنهادی خود را اعلام کرده‌اند.

الوند خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی تأکید دارد شهریه مهدهای کودک در سال جاری بالاتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی نباشد و به همین منظور پیش‌بینی می‌شود شهریه مهدهای کودک حداکثر 30 درصد رشد داشته باشد.

وی گفت: این در حالی است که در برخی از استان‌ها شهریه مهدهای کودک کمتر از  20 درصد رشد پیدا خواهد کرد به طوری که افزایش شهریه مهدهای کودک بستگی به استان، نوع برنامه دارد.

 

منبع: بهزیستی