مرجع صدور مجوز و نظارت بر پیش دبستانی ها

مرجع صدور مجوز و نظارت بر پیش دبستانی ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش مرجع صدور مجوز و نظارت بر مهد کودک‌های دارای پیش دبستانی شد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محمد دیمه‌ور گفت: براساس حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آموزش‌وپرورش مرجع صدور مجوز و نظارت بر تمام مهدکودک‌هایی است که دوره پیش دبستانی برای کودکان ۴ سال تمام تا ۶ سال تمام ارائه می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد:‌ با توجه به صراحت قوانین و ضوابط موجود و تاکید رهبر معظم انقلاب در بند 2 سیاست‌های ابلاغی تحول در آموزش و پرورش مبنی بر حاکمیتی بودن امر تعلیم و تربیت از مهدکودک تا دانشگاه با همراهی و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری اختلاف نظر میان وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان بهزیستی در مورد مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی حل شد.

وی افزود: بر اساس حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری و جلسه سه جانبه آموزش‌وپرورش،‌سازمان بهزیستی و کارشناسان حقوقی معاونت ریاست جمهوری مقرر شد تا مرجع صدور مجوز و نظارت بر مهدکودک‌هایی که به کار نگه‌داری کودکان زیر 4 سال تمام مشغولند بر عهده بهزیستی باشد و تمام مهدکودک‌هایی که دوره پیش دبستانی برای کودکان 4 سال تمام تا 6 سال تمام ارائه می‌کنند، مکلفند از آموزش‌وپرورش مجوز بگیرند و مرجع سیاست‌گذاری، نظارت و ارائه محتوا بر عهده آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، دیمه ور ادامه داد:‌ بدین منظور جلسات هماهنگی با هدف چگونگی صدور مجوز برای مهدکودک‌های دارای دوره پیش‌دبستانی، مراکز و سازمان‌های ارائه کننده دوره پیش دبستانی با همکاری وزارت رفاه در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعیه‌ای منتشر خواهد کرد که در آن با نگاه تسهیل گرایانه، نحوه مراجعه مراکز برای اخذ مجوز دوره پیش دبستانی را اعلام خواهد کرد.

برای پر کردن فرم مربوطه به آدرس اینترنتی http://mmgh.medu.ir مراجعه فرمایید.

 

مدیران محترم، سایت مهدیاب یک مرجع جهت معرفی مهدکودک های کشور است و شما می توانید مهدکودک خود را در مهدیاب ثبت کرده و آن را به صورت تخصصی معرفی کنید اما صدور مجوز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است و مهدیاب در این روند دخالتی نداشته و لازم است شما جهت دریافت مجوز به آدرس ذکر شده مراجعه فرمایید و فرم مربوطه را پر کنید.

تصویر سایت آموزش و پرورش جهت صدور مجوز پیش دبستانی

کانال تلگرام مهدیاب

تا کنون 1 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

  1. با سلام و عرض ادب و احترام سایت بسیار جامع و کاملی راه اندازی شده



    با تشکر

    به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم