مراحل تاسیس و راه اندازی مهدکودک

مراحل تاسیس و راه اندازی مهدکودک

سلام، احتمالا شما می‌خواهید مهد کودک، خانه بازی و یا سایر مراکز تفریحی آموزشی کودک را می‌خواهید تاسیس کنید چون وارد این صفحه شدید و در حال مطالعه این مطلب هستید! پیشنهاد می‌کنم برای این‌که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید ابتدا روی این لینک‌ها کلیک کنید "سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک" و "شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تاسیس مهدکودک" و "آئین نامه مقررات بهداشتی مهدکودک ها" و با میزان سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک، مدارک و شرایط لازم در رابطه با افراد و مکان مهد طبق قوانین اداره بهزیستی که طور کامل و گام به گام و با جزئیات توضیح داده شده است آشنا شوید و سپس بازگردید این مطلب که در مورد روند ثبت و تاسیس توضیح داده شده است مطالعه کنید.

 

 می‌خواهید بدانید تاسیس مهد کودک چقدر هزینه دارد ؟ روی لینک زیر کلیک کنید!

سرمایه و هزینه لازم برای تاسیس مهد کودک

 توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است در استان های مختلف کمتر یا بیشتر باشد و جهت دریافت مراحل دقیق نیاز است که به سازمان بهزیستی منطقه خود مراجعه فرمایید و این اطلاعات صرفا در این جهت بیان می شود که شما دیدی از مراحل کار داشته باشید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تاسیس مهدکودک

 

درخواست مجوز می دهید و حدود 4 الی 6 ماه کارهای اداری جهت آماده شدن مجوز به طول می انجامد و این مجوز به مدت یک سال اعتبار دارد یعنی شما پس از صدور مجوز یک سال فرصت دارید تا مکانی را جهت تاسیس مهدکودک اعلام فرمایید.

 

 مکانی که جهت مهدکودک در نظر دارید و می دانید که شرایطش با شرایط محیطی لازم جهت تاسیس مهدکودک منطبق است را به بهزیستی اعلام می کنید تا برای بازدید حضوری زمانی را تنظیم کنند که این روند نیز بین دو تا سه هفته به طول می انجامد و در همین بازدید اولیه به شما اعلام می کنند که مکان شما مناسب است یا خیر و چه نواقصی دارد و شما پس از بازدید اولیه قرارداد را با صابخانه نهایی می کنید.

 در این مرحله باید به بهزیستی مراجعه کنید تا نامه های لازم اعم از اماکن، بهداشت و ... را دریافت فرمایید که این نامه ها را یک به یک به شما می دهند به این معنی که ابتدا جواب نامه امکان را به اداره ارائه می دهید سپس نامه بهداشت را دریافت می کنید و پس از ارائه آن نامه مربوط  به معرفی مربی مهدکودک و سپس مدیر مسئول و ....

 کلیه این مراحل اگر به صورت مستمر پیگیری شود نزدیک به 6 ماه به طول می انجامد و در این بین می بایست کارهای مربوط به اسم مهدکودک و مهر مهدکودک انجام شود و شما در طول این 6 ماه باید اجاره مکان مهدکودک را از جیب بپردازید و پس از طی تمامی این مراحل اجازه ثبت نام کودکان به شما داده می شود.

 

 می‌خواهید مهد کودک تاسیس کنید ولی نمی‌دانید چطور ؟ روی لینک زیر کلیک کنید 

« می‌خواهم مهد کودک خودم را تاسیس » 

 

  اگر شما شرایط دریافت مجوز مهدکودک را ندارید، می توانید به عنوان سرمایه گذار وارد عمل شوید یا اگر مجوز مهدکودک دارید اما سرمایه لازم جهت راه اندازی آن را ندارید می توانید با یک سرمایه گذار قراردادی را منعقد کنید اما توجه داشته باشید که همیشه فردی که مجوز دارد مسئول تمامی مسائل و مشکلات پیش آمده خواهد بود.

  برای دریافت مجوز شما با هر مدرکی می توانید اقدام کنید اما به شرطی که مدیریت مهدکودک خود را به شخصی بسپارید که مدرک مرتبط دارد یعنی موسس مهدکودک نیاز به مدرک مرتبط ندارد اما مسئول فنی یا مدیر مهد باید مدرک مرتبط داشته باشد.

 فردی که دارای جواز هست می تواند یک قرار داد مشارکت مدنی در منافع مهد کودک با سرمایه گذار منعقد کند ولی نمی تواند جواز را به کسی انتقال یا اجاره دهد. مفاد قرار داد جهت جلوگیری از هر نوع سو استفاده یا سو برداشت طرفین بسیار مهم است و این قرارداد می بایست توسط یک وکیل و یا خبره ای که به قوانین بهزیستی و مهدکودک وارد است تنظیم شود و سپس دفترخانه ای گردد. در صورت نیاز به شخصی جهت تنظیم این قرارداد می توانید با پشتیبانی مهدیاب تماس بگیرید.

 

 پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید، حتما برای شما مفید خواهد بود چون به دنبال تاسیس مهد کودک هستید:

سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تاسیس مهدکودک

آیین نامه مقررات بهداشتی مهد کودک ها

معرفی ۱۰ مهد کودک شگفت‌انگیز دنیا به همراه عکس (قسمت اول)

معرفی ۱۰ مهد کودک شگفت‌انگیز دنیا به همراه عکس (قسمت دوم)

چگونگی ایمن سازی محیط مهدکودک و خانه بازی

اگر مهد کودک دارید و می‌خواهید آن را در لیست مهد کودک های مهدیاب ثبت کنید اینجا کلیک کنید

 

ثبت مهد کودک

کانال تلگرام مهدیاب

تا کنون 4 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

  1. با سلام و عرض ادب
    لطفا یک نمونه قرارداد با مربیان مهد و پیش دبستانی را در سایتتون بگذارین یا واسمون ایمیل کنین ممنون میشم
    خصوصا اینکه معمولا مربیان بیمه هم نمیشوند: چگونه قرارداد بسته شود که مشکل حقوقی پیش نیاید

    ممنون

    به این نظر پاسخ بدهید

  1. سلام خسته نباشید. من مسئول فنی یک مهدکودک و پیشدبستان خصوصی در شهرستان ( خوزستان، ماهشهر) با سابقه کار 5 ساله هستم. درخواست تاسیس مهد دادم و یک ماه پیش مجوز تاسیس مهد را به من دادند. سوال اینجانب : میخاستم بدانم میشود در شهر دیگر (مثلا تهران) با این مجوز شروع به کار کنم؟ چون هنوز دنبال خانه و مشخص کردن مکان نرفته ام. شرایطم : فوق لیسانس علوم تربیتی هستم. امیدوارم زود پاسخم را بدهید. باتشکر

    به این نظر پاسخ بدهید

  1. ارديبهشت ماه سال ٩٣ سرمايه گذاري موافقت خود را براي همكاري با من اعلام كرد از ابتدا تمام مراحل اداري خود با جديت تمام دنبال كردم تا مبادا با طولاني شدن كارهاي اداري خسارتي متوجه سرمایه گذارم از بابت پرداخت اجاره براي مكان مهد باشد. قراردادي نيز تنظيم كرديم مبني بر اين كه من در قبال همكاري با ايشان ٤٠٠٠٠٠ تومان هر ماه دريافت كنم.
    روزي به من گفتند به محضر برويم و در قبال اجاره نامه من به ايشان تعهد بدهم من هم پذيرفتم. همواره اصرار داشتند كه من نام مهد را به ايشان واگذار كنم پس وقتي در محضر بوديم علاوه بر برگه مربوط به اجاره نامه كه بايد به نام من ميشد. برگه مربوط به واگذاري نام مهد كودك را نيز از من امضا گرفتند . اما من پس از ان از بهزيستي كه سوال كردم گفتد هرگز اين امكان ندارد چرا كه نام مهد كودك و پرسنل در پرونده شما ثبت شده اند و ايشان مجبور است نام ديگري انتخاب كند.
    وقتي اشتياق مرا براي حضور در مهد دیدند از من خواستند كه از ٧:٣٠ صبح تا ٧:٣٠ شب و حتي جمعه ها را هم براي تولد ها در مهد باشم با حقوق ماهي ٥٠٠٠٠٠ تومان و ٢ درصد از ثبت نام سالن بازي كه در ماه ٨٠٠٠٠ تومان ميشد. مسلم بود كه نه من و نه هيچ كس ديگري اين را نمي پذيرفت پس تصميم گرفتم هر دو روز يكبار به انجا بروم و بر كارشان نظارت داشته باشم اما يكماه نشده بود كه سرمایه گذارمان عذر مرا خواست.
    الان بسيار پشيمان هستم كه مجوزم را در اختيار ايشان گذاشته ام چرا كه او يك سرمایه گذار است و نگران درامدش هرگز نمي تواند به اندازه من دلسوز بچه ها باشد خصوصا با اجاره سنگيني كه پرداخت مي كند هرگز نمي تواند سرويس خوبي به بچه ها ارايه دهد

    به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم