یادگیری حروف الفبا و اعداد با ماهیگیری!

یادگیری حروف الفبا و اعداد با ماهیگیری!

برای لذت بخش تر شدن آموزش ها کمی خلاقیت به خرج دهید. در پست قبل استفاده از نهنگ گرسنه را برای یادگیری حروف الفبا آموزش دادیم در این پست می خواهیم نحوه یادگیری حروف الفبا و اعداد را با ماهیگیری آموزش دهیم.

وسایل زیر جهت آماده کردن ابزار بازی نیاز است:

  • سیم فلزی (می توانید از سیم دفترچه های سیمی که تمام شده است و می خواهید دور بیاندازید استفاده کنید)
  • شراره فنری (شراره هایی که دور یک فلزش نازک پیچیده شده اند و قابلیت شکل دهی داشته و منعطف هستند)
  • تلق، کاغذ رنگی، چشم عروسکی، ماژیک و چسب برای درست کردم ماهی ها یا موجودات دریایی

تصویر ماهی هایی با اندازه های دلخواه را بر روی کاغذهای رنگی بکشید و برش بزنید؛ همچنین می توانید علاوه بر ماهی از سایر موجودات دریایی مثل خرچنگ و ... نیز استفاده کنید؛ اگر فکر می کنید نمی توانید تصاویر سایر موجودات را به خوبی بکشید آن را در گوگل سرچ کنید و پس از پرینت بر روی کاغذ آن را برش دهید. شکل حاضر شده را بر روی تلق گذاشته و پس از برش زدن به دو طرف کاغذ بچسبانید تا ماهی شما ایستادگی داشته باشد. چشم ماهی را نیز در محل مناسب بگذارید و با ماژیک حرف یا عدد دلخواه خود را بر بدن آن بنویسید. یک تکه آهن ربای کوچک نیز به بخشی از بدن ماهی بچسبانید تا بتوانید با کمک چوب ماهیگیری آن را را بگیرید!

پس از حاضر شدن ماهی ها حالا نوبت به چوب ماهیگیری می رسد که نحوه درست کردن آن با شکل در زیر توضیح داده شده است:

سیم فلزی که می تونید از سیم دفترچه های سیمی که تموم شده و قصد دارید دور بندازید استفاده کنید.

یادگیری حروف الفبا با ماهیگیری

شراره فنری را دور سیم بپیچید این کار صرفا جهت زیبایی انجام می شود اما بخشی از سیم را به صورت قلاب درآورده و بدون پوشش باقی بگذارید. (درست است که داخل شراره فنری فلز است اما با این حال آهنربا آن را به خوبی جذب نمی کند)

یادگیری حروف الفبا با ماهیگیری

دسته چوب ماهیگیری را می توانید با قرار دادن شراره فنری در نی درست کنید سپس این نی ها را به یکدیگر وصل کنید؛ اگر نی به صورتی است که ابتدایش تا می شود آن بخش را ببرید اما برای آخرین نی این کار را انجام ندهید تا هنگام اتصال دو بخش نی به هم به شما کمک کند و حالت خمیده داشته باشد.

یادگیری حروف الفبا با ماهیگیری

اتصال دو بخشی که در مراحل قبل درست کرده اید و حاضر شدن چوب ماهیگیری

یادگیری حروف الفبا با ماهیگیری

حالا می تونید ماهیگیری کنید و لذت ببرید!

یادگیری حروف الفبا با ماهیگیری

توضیحات ارائه شده تنها یک روش ساده برای درست کردن وسایل مورد نیاز این بازی است. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود این بازی را جذاب تر کنید. مثلا می توانید با پیچیدن سلفون دور ماهی ها این امکان را فراهم کنید که با قرار گرفتن در داخل آب خیس نشوند و بتوانید ماهگیری را داخل آب انجام دهید و یا ظرف آبی که قرار است ماهی ها داخل آن ریخته شوند را با صدف ، عروسک های شناور و ... واقعی تر جلوه دهید.

یک ظرف کوچیک نیز در کنار کودک خود قرار دهید تا بنواند پس از گرفتن هر ماهی آن را از قلاب جدا کرده و در سطل بیاندازد.

توجه داشته باشید که در این بازی نیاز است که شخصی همراه با کودک باشد. مثلا بگوید حرف "ب" را برای بگیر یا شکلی به کودک نشان دهد و از او بخواهد که حرف شروع کننده آن را کلمه را ماهیگیری کند (اگر شکلی که نشانش می دهید بر روی کاغذ و کوچک باشد می توانید آن را به عنوان طعمه به سر قلاب چوب ماهیگیری بچسبانید!) .یا در مورد اعداد بگویید عدد "5" را برایم بگیر یا 5 دکمه را دست خود گرفته و نشانش دهید و کودک پس از شمارش آن ها عدد مورد نظر را ماهیگیری کند.

این بازی علاوه بر اینکه روند یادگیری حروف الفبا و اعداد را جذاب تر می کند به توجه و تمرکز کودک نیز کمک می کند و باعث تقویت عضلات ظریف دست می شود چراکه کودک باید چوب ماهیگیری اش را در دستش محکم نگه دارد و بتواند با چسباندن سر قلاب به ماهی مورد نظر آن را بگیرد.

برای بچه های کوچکتر می توانید این بازی را بدون تمرکز بر روی حرف الفبا یا اعداد انجام دهید و تنها به عنوان سرگرمی کودک و تقویت عضلات دست و همچنین تمرکز او به کار برید.

شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود این بازی را برای یادگیری سایر چیزها نیز به کار برید. مثلا پایتخت  کشورها را بر روی ماهی ها بنویسید و با گفتن نام کشور از کودک بخواهید پایتخت آن را ماهیگیری کند. البته این کار زمانی امکان پذیر است که کودک خواند بلد باشد.

اگر شما نیز تجربه ای دارید می توانید در بخش نظرات با سایر والدین به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم