لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

در این پست می‌خواهم اطلاعاتی در مورد مهد کودک های سه ستاره تهران و این که این ستاره ها اصلا از کجا آمده اند و معیار دادن ستاره به هر مهد کودک چیست به شما بدهم همچنین لینک لیست مهد کودک های سه ستاره تهران را در اختیارتان خواهم گذاشت.

 

می خواهم لیست مهد کودک های سه ستاره تهران را ببینم

لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

 

 مهد کودک های سه ستاره چه ویژگی دارد؟

بر اساس «چک لیست ارزیابی مهدهای کودک نوع اول» که توسط سازمان بهزیستی کشور ارائه شده در ۵ محور اصلی مهد کودک ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس امتیازی که در این سنجش به دست می آورند به آن ها ستاره تعلق می گیرد.

۱. شرایط فیزیکی و تجهیزات مهد کودک

۲. ایمنی، بهداشت و تغذیه مهد کودک

۳. رعایت قوانین و مقررات

۴. نیروی انسانی مهد کودک

۵. آموزش

 

 برای این که در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید توضیحات مختصری در مورد این محورهای اصلی که امتیازات آن موجوب می‌شود مهد کودک سه ستاره تشکیل شود خواهم داد.

مشاهده لیست مهد کودک های درجه یک تهران

 شرایط فیزیکی و تجهیزات مهد کودک

این محور شامل ۲۵ بند است که هر کدام دارای امتیازات و نمرات خاص خود هستند، شامل مساحت مهد کودک، محل واقع شدن آن در محیط خلوت، انواع اسباب بازی در دسترس کودک، بررسی هایی در مورد این که تمامی تجهیزات مورد استفاده کودکان که شامل میز و صندلی و قفسه ها هستند سالم و بهداشتی و در اندازه های استاندارد هستند یا خیر.

وضعیت سرویس های بهداشتی از نظر سالم بودن تجهیزات و مجزا بودن آن برای بچه ها و مسئولین مهد کودک همچنین وضعیت سالم بودن سیستم تهویه مناسب ساختمان با شرایط محیطی و منطقه ای بررسی می گردد. ویلایی یا آپارتمانی بودن ساختمان هم مورد سنجش قرار می گیرد.

 

 ایمنی، بهداشت و تغذیه مهد کودک

این مورد هم یکی از محورهای اصلی این چک لیست ارزیابی مهد کودک است که در ۲۶ بند ارزش گذاری می شود و شامل مواردی است که در ادامه مطرح می‌کنم.

درجه حرارت محیط مهد کودک به تناسب فصل ها حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۵ درجه سانتی گراد باشد. محافظ پنجره ها بررسی می‌شود، سیم کشی ها و لوله کشی ها و کلید پریز ها از نظر ایمنی چک می‌شوند.

کف اتاق ها و محیط بازی کودکان در مهد کودک از نظر وجود کف پوش و محافظ ها بررسی شده و نمراتی را به خود اختصاص می‌دهند.

بررسی می شود که برای تعویض و شستشوی هر کودک از دستکش یک بار مصرف استفاده می شود یا خیر؟ همچنین وجود محلی برای شیردهی مادران به کودکان در فضای مهد کودک بررسی می‌شود. برچسب اسم بچه ها روی وسایل شخصی آن ها هم مهم هست.

وجود مایع صابون و دستمال کاغذی برای کودکان واجب هست و مواد سمی و خطرناک از قبیل شوینده و ضد عفونی کننده باید در قفسه های قفل شده نگهداری شوند.

محیط بازی کودک در محیط باز باید دارای تاب و سرسره کاملا ایمن و بخشی برای آب بازی کودکان باشد البته با رعایت نکات ایمنی.

آیا محوطه‌ای جهت بازی با شن در فضای مهدکودک وجود دارد؟
نکته1 : نظر به اینکه شن بازی بر تقویت تمرکز، تقویت حس لامسه، ماهیچه‌های دست و بازی گروهی و همچنین به استفاده مناسب و صحیح از وسیله‌ها کمک می‌کند وجود محوطه‌ای برای این امر در مهدکودک ضروری می‌باشد و در مواقع عدم استفاده، محوطه شن به نحوی باید پوشانده شود تا از آلوده شدن توسط حیوانات محفوظ باشد .
نکته 2: وجود وسایل مربوط به شن بازی نظیر سطل، بیلچه، لگن و... ضروری می‌باشد .

 

می خواهم لیست مهد کودک های سه ستاره تهران را ببینم

لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

 رعایت قوانین و مقررات در مهد کودک

قوانین و مقررات هم از موارد مهمی است که هر مهد کودک باید آن را رعایت کرده باشد و در ۲۲ بند این موارد ارزش گذاری می‌شوند.

اولین مورد این است که آیا روی تابلوی مهد کودک از نام و سال تاسیس مهد کودک و این که تحت امتیاز و نظارت سازمان بهزیستی ثبت شده است یا خیر؟

همچنین مالکیت یا اجاره بودن ساختمان مهد کودک توسط مسئول فنی (مدیر داخلی) یا موسس مهد کودک دارای امتیازاتی مجزا می‌باشند. تبلیغات و پخش آگهی مهد کودک هم باید تحت نظارت و استاندارد های سازمان بهزیستی کشور باشد.

دریافت شهریه باید طبق تعرفه مصوب باشد و مبلغ شهریه مصوب بهزیستی استان باید روی تابلوی اعلانات مدیریت چاپ شده باشد اطلاعات مربوط به دریافت و پرداخت مبالغ هم باید به صورت منظم در دفاتر مالی ثبت گردد.

نیروی انسانی مهد کودک
در این بخش مدرک تحصیلی کادر مهد کودک هرچه بالاتر باشد امتیاز بیشتری دریافت کرده و اگر رشته های تحصیلی آن ها مرتبط باشد بابت ارتباط موضوعی آن هم امتیازی دریافت می‌گردد.

سابقه مدیر مهد کودک بنا به تعداد سال های فعالیت از کمتر از دو سال تا بیش از ۱۶ سال امتیاز مربوط به خود را می‌گیرند. برای کمتر از دو سال کمترین امتیاز و برای بیش از ۱۶ سال بیشترین امتیاز دریافت می شود. همچنین مدیر مهد کودک باید دوره های مصوب دستورالعمل آموزشی را گذرانده باشد.

علاوه بر مسئول فنی مهد کودک، آخرین مدرک تحصیلی مربی مهد کودک هم بررسی می‌شود. متاهل بودن مربی مهد کودک بخش نوزادان هم دارای امتیاز است.

همانند مدیر داخلی و مسئول فنی مهد کودک سابقه کار مهد کودک هم به همان نسبت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 آموزش در مهد کودک

درج مشخصات کامل مربی مهد کودک جایی که والدین کودکان بتوانند ببینند از جمله مواردی است که شامل امتیاز می‌شود. همچنین مسئول فنی و مربی مهد کودک اگر علاوه بر دوره های مصوب در دوره های مرتبط دیگر هم شرکت کرده باشند دارای امتیاز می‌شود.

اگر کارکنان مهد کودک اعم از مدیر داخلی، موسس و … مهد کودک از سال ۸۳ تاکنون سابقه چاپ و تالیف کتاب، مقاله و … داشته باشند شامل امتیاز و نمره می‌شود.

داشتن برنامه ورزش با سرود شاد کودکانه در ابتدای هر روز صبح و استفاده از مواد طبیعی مثل برگ و موارد بازیافتی برای ساختن کاردستی هم شامل امتیاز است.

وجود سایر لوازم و اسباب بازی های آموزشی و کمک آموزشی در محیط مهد کودک هم ارزشمند است و به آن امتیاز تعلق می گیرد.

در این مقاله سعی شد به شما والدین محترم تمام مواردی که مهد کودک های سه ستاره تهران رعایت کرده اند تا به این تعداد ستاره برسند را به صورت خلاصه معرفی کنیم و همچنین لیست این مهد کودک ها را در اختیارتان قرار دهیم،

 نکته: مهد کودک های تازه تاسیس مدتی زمان می برد تا مورد بررسی سازمان بهزیستی قرار بگیرند و ستاره لازم را دریافت کنند و معمولا در ابتدای کار با توجه به اینکه سابقه کاری خود مهد کودک و مسئولین نیز از موارد مهم در دادن امتیاز به شمار می آید ستاره کمتری دریافت می کنند و شاید ابتدای کار بیشترین ستاره به آن ها تعلق نیگیرد اما هیچ وقت آن ها را از قلم نیندازید چراکه که ممکن است بهتر از بسیاری از مهد کودک های سه ستاره عمل کنند.

 نکته: ستاره ها فقط به مهد کودک هایی تعلق می گیرد که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور باشند و مجوز خود را از بهزیستی گرفته باشند و در واقع ایده ستاره دادن به مهد کودک ها سیاستی جهت ارزیابی عملکرد آن ها از دید بهزیستی است در نتیجه مهدهایی که مجوزشان را از ارگان های دیگری گرفته باشند ستاره ای ندارند و این مواردی که توضیح داده شد در مورد آن ها صدق نمی کند. مثل خانه های کودک و خانه های بازی که مجوز خود را از شهرداری می گیرند یا برخی از پیش دبستانی ها که تحت نظر آموزش و پرورش هستند و یا مهد کودک قرآنی که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی یا دارالقرآن خانه کارگر است.

اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفا نظر خود را در بخش نظرات همین مطلب در پایین صفحه مطرح کنید، همچنین لطفا لینک آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

می خواهم لیست مهد کودک های سه ستاره تهران را ببینم

لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

 

  برای انتشار این مقاله لطفا دقیقا لینک زیر را کپی و برای دوستان خود ارسال کنید:

https://mahdyab.ir/blog/200-3stars

 

 پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را از دست ندهید:

نکاتی که باید در انتخاب مهدکودک مد نظر قرار دهید

لیست مهد کودک های سه ستاره تهران

لیست مهد کودک ها

لیست مهد کودک های تهران زیر نظر بهزیستی

 

ثبت مهد کودک

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم