فرشته دندون و بالشتک دندونی!

فرشته دندون و بالشتک دندونی!

هممون وقتی کوچیک بودیم و اولین دندونمون افتاد این داستان و برامون گفتن که اگه شب موقع خوابیدن دندوننت و بذاری زیر بالشت، فرشته دندون وقتی که خوابیدی میاد دندونت و میبره و به جاش برات یه کادو میذاره. بچه ها عاشق این داستان هستند و بی صبرانه منتظرند که فرشته دندون شب و زمانی که همه خوابیدن بیاد سراغ دندونشون و به جاش براش یه کادو بذاره

حالا می توانید کاری کنید که هم این داستان جذاب تر شود و هم کودکتان چند ساعتی سرگرم شود! می توانید یک بالش نمدی کوچیک به شکل دندان به کمک کودکتان درست کنید تا هنگام خواب دندان افتاده اش را در آن بگذارد و به راحتی بخوابد و خیالش راحت باشد که جای دندان کوچکش مطمئن است.

وسایلی که نیاز دارید

  • قیچی
  • پارچه نمدی در رنگ های مناسب و همچنین رنگ سفید
  • چسب تفنگی
  • چیزایی برای پر کردن داخل بالش

کاری که باید انجام دهید

  1. به کودکتان کمک کنید که تصویری از یک دندان را روی پارچه نمدی سفید بکشد. کمکش کنید تا تاج و ریشه دندان را به خوبی مشخص کند و پس از اینکه کارش تمام شد با کمک هم آن را ببرید.
  2. حالا تکه پارچه نمدی ای که به شکل دندان بریدید را روی تکه دیگر پارچه بگذارید و دور آن را ببرید( دو تکه نمدی به شکل دندان می خواهیم)
  3. به کودکتان کمک کنید تا دور تا دور دندان ها را چسب بزند البته یک جای خالی در بالای دندان باقی بگذارد تا بتواند از طریق آن کمی پنبه و چیزهای دیگر واردش کند تا دندانش پر به نظر بیاید.
  4. حالا بالای دندان را که برای پر کردن داخل آن استفاده کرده بودید با چسب بچسبانید.
  5. حالا وقتش است که جیبی که قرار است دندان را در آن قرار دهدی را درست کنید. از کودکتان بخواهید که یک مربع کوچک از پارچه نمدی رنگی را ببرد این مربه باید به اندازه باشد که بتواند دندان یک کودک را درون خود نگه دارد.
  6. جیب را به جلوی بالشتگ دندونی بچسبانید. توجه کنید که سه طرف آن را چسب بزنید و بالای آن را آزاد بگذارید.
  7. اگر کودکتان دوست دارد که بخش های دیگری نیز به بالشتک دندانی اش اضافه کند مثلا چشم و دهان با ستاره های نمدی، مانع اش نشوید.

از کودکتان بخواهید تا دندان افتاده اش را داخل جیب بالشتک بگذارد و شب، هنگام خواب زیر بالش اش بگذارد و منتظر باشد تا فرشته دندان به سراغش بیاید.

البته طرحی که در بالا توضیح داده شد فقط یک پیشنهاد بود شما می تونید بر اساس سلیقه و علاقه کودکتان بالشتک های جذاب تر قشنگ تری هم درست کنید. برای نمونه تصویر چند بالشتک را برایتان می گذاریم تا بتوانید ایده بگیرید.


نمونه بالشتک دندونی پسرونهنمونه بالشتک دندونینمونه بالشتک دندونی دخترونه

کانال تلگرام مهدیاب

تا کنون 1 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

  1. سلام عزیزم کاراتون واقعا زیباست....
    لیزر نمد اگر خواستید انجام میدیم09102179706

    به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم