روش هایی برای تبدیل کتاب خوانی به یک عادت روزانه

روش هایی برای تبدیل کتاب خوانی به یک عادت روزانه

آیا کتاب ها در کتابخوانه شما خاک می خورند؟ با توجه به مشغله هایی که دارید بعید به نظر می رسید فرصتی پیدا کنید تا با کودکتان بنشید و برایش داستانی بخوانید درست است؟

یکی از کارهای مهمی که والدین برای کودکانشان می توانند انجام دهند این است که با ایجاد علاقه نسبت به داستان ها، انگیزه ای برای خواندن در کودکشان ایجاد کنند.

دانستن این موضوع که خواندن مهم است و یافتن زمان برای خواندن دو مسئله متفاوت است. با اینکه یافتن زمان با این همه مشغله سخت است اما باید راه های خلاقانه ای پیدا کنید تا کتاب خواندن نیز همچون سایر فعالیت ها مورد توجه کودکتان قرار گیرد. نکات زیر را بخوانید تا موفق شوید.

اطراف کودکتان را پر از کتاب کنید

کتاب هایی که در قفسه کتاب خانه تان مانده اند و خاک می خورند را بیرون بیاورید، آن ها را خاک زدایی کنید و با خودتان همه جا ببرید! مطب دکتر، پارک و چندتا هم برای داخل ماشین. می تونید چند کتاب را هم داخل سبد اسباب بازی کودکتان بگذارید. با قرار دادن کتاب در جاهایی که معمولا کودکتان در رفت و آمد و فعالیت است به اون کمک می کنید تا با کتاب خواندن هم مانند سایر فعالیت های روزانه اش ارتباط برقرار کند.

زمانی برای کتاب خواندن مشخص کنید

شما زمان رفتن به دکتر، بازی، خواب و ... را مشخص می کنید آیا زمانی هم برای کتاب خواندن تعیین کرده اید؟ با تعیین یک زمان مشخص برای کتابخوانی از گم شدن آن بین سایر فعالیت های روزانه تان جلوگیری کنید. موقع خواب یک داستان برای کودکتان بخوانید یا بعد از ناهار با هم کتاب بخوانید این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد.

به کتابخانه بروید

لازم نیست هر روز به کتابخانه بروید اما لازم است هرازگاهی به آنجا سر بزنید. از کودکتان بخواهید 7 کتاب برای خودش پیدا کند. یک کتاب برای هر روز. یا چندین کتاب انتخاب کنید و قبل از دفعه بعدی که به کتابخانه بروید همه آن ها را بخوانید. لازم نیست همه کتاب هایی که انتخاب می کنید برای کودکتان باشد. چند کتاب هم در زمینه مورد علاقه تان برای خودتان انتخاب کنید!

همه چیز را بخوانید!

وقتی در ماشین نشسته اید از کودکتان بخواهید تابلوها را خیلی سریع بخواند. مثلا تابلو رستوران ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، علائم راهنمایی رانندگی و ... یا وقتی در آشپزخانه هستید از اون بخواهید برچسب و نوشته روی محصولات را بخواند یا با هم یک کتاب آشپزی را بخوانید. هر جا که کلمه ای یافتید می توانید بخوانید!

برای اشیاء در خانه تان برچسب بگذارید

کاری کنید که کودکتان نتواند نخواند! اسم وسایلی که در خانه دارید را روی برچشب بنویسید و آن را روی وسیله مربوطه بگذارید. این کار را برای همه چیز انجام دهید از در و پنجره گرفته تا اسباب بازی های مورد علاقه کودکتان. البته این کار را فقط برای اشیاء بی جان انجام دهید مسلما حیوان خانگی شما از اینکه برچسبی به آن چسبانده شود خوشش نمی آید!

بخوانید و بازی کنید

خواندن را به یک بازی تبدیل کنید. از اشکال و عروسک ها هنگام خواندن داستان و کتاب استفاده کنید و حتی داستان خودتان را بسازید.

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم