کارت مربیگری مهد کودک

کارت مربیگری مهد کودک در واقع مدرک مورد نیاز برای فعالیت در مهد های کودک کشور و به عنوان مربی مهد کودک است. بر اساس قوانین و مصوبات سازمان ناظر بر فعالیت مهد های کودک یعنی همان سازمان بهزیستی کشور، تنها افراد دارای این مدرک مربیگری مهد کودک، می توانند در مهد های کودک به عنوان مربی فعالیت کنند. دریافت این کارت شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که بر اساس آن افراد میتوانند اقدام به دریافت کارت مربیگری مهد کودک نمایند. در حال حاضر، افراد بسیاری علاقه مند به کار در حوزه ی کودک هستند و رویای ورود به این عرصه را دارند، اما به هر دلیلی توانایی تاسیس یک مهد کودک مستقل را ندارند. داشتن این مدرک می تواند به افراد علاقه مند این فرصت را می دهد که وارد عرصه ی کودک شوند و با مهد های کودک همکاری کنند.

در طول دوره ی مربوط به دریافت کارت مربیگری مهد کودک مهارت های مختلفی به متقاضیان آموزش داده میشود. که فرد میتواند با بهره گیری از این مهارت ها در ارتباط گرفتن با کودکان و آموزش دادن به آنها موفق تر عمل کند. علاوه بر این سازمان بهزیستی کشور با فراهم آوردن بستری مناسب برای دریافت کارت مربیگری مهد کودک برای اکثر افراد، نقشی در بالا بردن سطح آموزش و تربیت کودکان ایفا می کند. همچنین با توجه به اینکه شرکت در دوره های آموزش و دریافت کارت مربیگری مهدکودک محدودیت های زیادی ندارد، میتواند نقشی در بالا بردن تعداد فرصت های شغلی افراد داشته باشد. اما سوالی که مطرح است این است که شرایط و ضوابط مربوط به دریافت کارت مربیگری مهد کودک ها ازسوی کدام سازمان منتشر میشود و شامل چه مواردی است.

 

نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک

نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد یکی از چندین سوالی میباشد که متقاصیان دریافت کارت مربیگری مهد کودک با آن روبه رو هستند. مراکز بسیاری وجود دارند که دوره های مربیگری مهد کودک را برگزار میکنند. به همین دلیل اطلاع از نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک کار چندان سختی نمی باشد. اولین اقدام برای دریافت کارت مربیگری مهد کودک مراجعه به این مراکز میباشد. متقاضیان میتوانند، با مراجعه به این مراکز از شرایط ثبت نام در این دوره ها و همچنین نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک  آگاه شوند. متقاضیان باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای دریافت کارت مربیگری مهد کودک تنها به مراکز مورد تایید سازمان بهزیستی مراجعه نمایند. پرا که نظارت بر اداره و تاسیس و صدور چنین مدارکی تحت نظارت سازمان بهزیستی میباشد.

نکته ای که درباره ی نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک دارای اهمیت است، این است که برای اخذ این مدرک هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و شما عزیزان تنها با داشتن مدرک دیپلم در هر رشته ای میتوانید برای اخذ کارت مربیگری مهد کودک، اقدام نمایید. در دوره های تربیت مربی مهد کودک مهارت ها و آموزش های مختلفی اعم از روانشناسی کودک، روش های قصه گویی، آشنایی با اختلالات روحی و عاطفی و رفتاری کودکان و … ارائه می شود. باید توجه داشت که متقاضیان پس از گذراندن این آموزش ها و اخذ نمره ی قبولی میتوانند کارت مربیگری مهد کودک دریافت کنند. گاهی مراکزی که این دوره ها را برگزار میکنند، نفرات برتر هر دوره را برای استخدام و همکاری به مهد کودک ها معرفی میکنند.

 

مدارک لازم برای نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک

مدارک لازم برای نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک نیز از سوی سازمان های مربوطه اعلام میگردد. هر فردی با داشتن این مدارک میتواند برای اخذ مدرک مربیگری مهد کودک اقدام نماید. اما این سوال پیش میاید که مدارک لازم برای نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد چه مواردی هستند؟ همانطور که قبلا هم گفته شد برای دریافت مدرک مربیگری مهد کودک ، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز مدرک دیپلم و یا بالاتر میباشد. بنابراین متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم نیز می توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند. از دیگر مدارک لازم برای نحوه ی گرفتن کارت مربیگری مهد کودک شامل مدارکی همچون شناسنامه، کارت ملی و عکس پرسنلی میباشد. نکته ی دیگر این است که تنها خانم ها مجاز به شرکت در دوره های مربوط به دریافت مدرک مربیگری مهد های کودک و در نهایت فعالیت در مهد های کودک ، به عنوان مربی میباشند.

 

مرجع گرفتن کارت مربیگری مهد کودک

مرجع گرفتن کارت مربیگری مهد کودک ارگان هایی همچون جهاد دانشگاهی میباشد. جهاد دانشگاهی هرساله با برگزاری کلاس هایی آموزش های لازم را به متقاضیان مربیگری مهد کودک ارائه میدهد. در این کلاس هاسرفصل های آموزشی خاصی به متقاضیان ارائه میشود که از جمله ی این موارد میتوان به مهارت هایی همچون قصه گویی برای کودکان، روانشناسی رشد و کودک، آموزش مفاهیم دینی و مهارت های اجتماعی و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که دیگر مرجع گرفتن کارت مربیگری مهد مراکز علوم بهزیستی کشور است. اگر درباره ی طول این دوره ها سوال دارید باید گفت: این دوره به دوشکل تئوری و آموزش عملی برگزار میشود. این دوره ها معمولا شامل حدود ۹۰ ساعت آموزش به شکل تئوری و ۳۰ ساعت آموزش عملی در قالب کارورزی میباشند.

برای دوره کارورزی، فهرستی از مهد کودک های بهزیستی به متقاضی داده میشود که میتواند یکی از آنها را برای گذراندن دوره عملی انتخاب نماید. به این ترتیب متقاضی، فرصت حضور در محل کار واقعی و همچنین کسب تجربه را نیز پیدا میکند. در پایان دوره های دریافت کارت مربیگری مهد کودک از متقاضیان آزمونی گرفته میشود که بر اساس نتیجه ی این آزمون، کارت مربیگری برای داوطلبان صادر می شود.

 

 

 

کانال تلگرام مهدیاب

اولین نفری باشید که نظر و یا تجربه خود را در مورد این مطلب با دیگران اشتراک می‌گذارد

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

می‌خواهم نظرم را ثبت کنم